Na skuteczną stronę sprzedażową składa się wiele elementów. Poza wysokiej jakości treściami, będącymi elementem przemyślanej strategii content marketingowej, powinny się znaleźć na niej także dobre testimoniale, czyli opinie wystawione przez osoby, które skorzystały już z danych usług lub produktów. Bardzo często są to osoby dość wpływowe i rozpoznawalne albo po prostu osoby doskonale reprezentujące daną branżę i pożądaną grupę docelową. Jak jednak prezentować testimoniale, by przełożyły się one na wzrost konwersji?
Rozmieszczenie testimoniali
Liczne firmy posiadają oddzielną sekcję testimoniali na stronie internetowej. Praktyka ta jest jednym z przeżytków marketingu i tak naprawdę nigdy nie była szczególnie skuteczna. Klienci po prostu rzadko kiedy zaglądają na podstronę z testimonialami. Niemal każda naprawdę skuteczna sprzedażowa inaczej powinna sobie radzić z ich prezentacją.
Najlepszy rozwiązaniem jest zrezygnowanie z oddzielnego miejsca na testimoniale. Należy je po prostu wpleść w rozmaite treści znajdujące się na stronie. Dzięki temu ich pojawienie się jest dla odwiedzających naturalne i osadzone w kontekście. Testimoniale stają się integralną częścią contentu.
Konstrukcja testimoniali
Skuteczna strona sprzedażowa powinna zawierać dobre testimoniale, które będą odpowiednio skonstruowane. Ponieważ są one rodzajem świadectwa wystawionego przez klientów, nie powinny one wyglądać na anonimowe. Na większości stron internetowych są to po prostu wyróżnione bloki tekstów, podpisane samym imieniem lub inicjałami, a czasami nie towarzyszą im żadne podpisy.
Takie testimoniale są mało skuteczne, a większość klientów traktuje je z góry jako fałszywe świadectwo. Aby miały większą siłę oddziaływania, powinny one być podpisane imieniem i nazwiskiem, a do tego powinno im towarzyszyć zdjęcie osoby, która je pozostawia.
Również i sama treść testimoniali często jest mało zachęcająca dla odwiedzających stronę, gdyż zazwyczaj są one mało specyficzne. Testimoniale nie powinny składać się z ogólnych stwierdzeń. Jeżeli rzeczywiście mają wspomóc sprzedaż, muszą być napisane językiem specjalistycznym, z użyciem żargonu, a także powinny zawierać korzyści wyszczególnione jako liczby, na przykład jako statystyki.
Dobry testimonial wykorzystuje także rozmaite emocje odwiedzających, w tym przede wszystkim ich lęki. Powinno się zawsze odnieść do ich obaw, malując obraz problemu, pokazując następnie, w jaki sposób ten został wyeliminowany przez produkt lub usługę. Najlepsze testimoniale to po prostu krótkie historie z produktem lub usługą jako bohaterem ratującym klientów przed przeciwnościami losu.
Dobre testimoniale powinny też w miarę możliwości zawierać słowa kluczowe. Są one do tego zresztą bardzo odpowiednim miejscem, gdyż zdarza się, że niektóre frazy niezbyt by pasowały do głównego tekstu na stronie, a w testimonialach wyglądają one o wiele bardziej naturalnie.
Wdrażając powyższe wskazówki, uczynić można z testimoniali potężne narzędzie sprzedażowe, które realnie przełoży się na wzrost konwersji.