Strony internetowe można pozycjonować w różny sposób. Wybór rodzaju pozycjonowania zależy od przedmiotu działalności przedsiębiorstwa, jego środowiska konkurencyjnego oraz grupy docelowej. Jakimi czynnikami się kierować? Czy pozycjonowanie stron internetowych wszystkimi metodami to dobre rozwiązanie?
Pozycjonowanie ogólne
Ten rodzaj pozycjonowania polega na wyborze ogólnych słów kluczowych. Nie jest on polecany dla mniejszych firm czy takich, które dopiero rozpoczynają swoją działalność. Nie sprawdzi się również dla firm lokalnych oraz tych, które mają silną konkurencję. Kiedy więc się sprawdzi?
To pozycjonowanie stron internetowych, z którego korzystają marki ze stabilną i długoterminową wysoką pozycją na rynku. Ich witryny zajmują już pierwsze miejsca w Google, ale nadal muszą robić wszystko, aby je utrzymać. Mają jednak tak wypracowaną pozycję w wyszukiwarce, że nie sposób im zaszkodzić.
Czy to znaczy, że inne firmy mają zrezygnować z pozycjonowania ogólnego? Jeśli się zastanowimy, okaże się, że takie przedsiębiorstwa już pozycjonują się w ten sposób, ale dodatkowo. Bowiem frazy kluczowe znajdują się i tak w słowach kluczowych z długiego ogona, o których opowiemy za chwilę.
Pozycjonowanie na długi ogon
Jest to najbardziej skuteczna technika pozycjonowania stron dla praktycznie każdej branży. Trudność leży jedynie w doborze odpowiednich słów kluczowych do treści. Ważne, aby frazy miały wystarczającą ilości wyszukiwań w Google, ale jednocześnie nie charakteryzowały się zbyt wysoką konkurencyjnością.
Pozycjonowanie stron internetowych na długi ogon sprawdzi się szczególnie na blogu firmowym. Dzięki temu można w precyzyjny sposób odpowiadać na pytania odbiorców, jednocześnie kierując ruch z bloga na inne podstrony w witrynie.
Pozycjonowanie lokalne
Korzystają z niego lokalne przedsiębiorstwa usługowe, które chcą zareklamować się w konkretnym regionie. Ich strony nie muszą wyświetlać się na zapytania ogólne czy pytania użytkowników z innych miast. Cechą charakterystyczną pozycjonowania lokalnego jest obecność w słowach kluczowych nazw miast czy regionów.
Pozycjonowanie stron internetowych na konkretnym obszarze najlepiej prowadzić w witrynie przy pomocy podziału specjalnej podstrony z ofertą na dane miasto. Daje to zdecydowanie lepsze wyniki niż w przypadku pozycjonowania na długi ogon. Frazy lokalne cechują się bowiem mniejszą konkurencyjną niż pozostałe typy słów kluczowych.